søndag 15. juli 2012

Blåbærturen

I kveld byttet jeg ut joggesko og pulsklokke med gummistøvler og bærplukker og stakk til skogs.
Her ute nøt jeg alle de koselige lydene, men samtidig stillheten som bare oppleves sånn ute i "villmarka".
Åndelig påfyll. :)

Masse fristende blåbær langs skogsveien jeg ofte løper og en og annen multe har jeg også sett.


Mye blåbær nå.
Denne og noen til skal få modnes litt til :









Flott å både løpe og rusle her.

Halvveis på blåbærturen.


Jeg plukket og plukket,skal ikke påstå at det var blått i blått, men det ble tilslutt en snau halvkilo med deilige antioksidanter, og 46 modne multer!!


Stille ringte jeg til mor og hvisket: "Mor, jeg har kommet over en multemyr".
Livredd for at noen andre skulle kunne høre meg der langt til skogs og dra og plukke all multekarten som jeg ikke plukket, men lot stå til den er moden.
Nå er spørsmålet, hvor mange dager tar det for multer å modnes?
Og hva bruker man 46 multer til?


La i dag merke til detaljer som jeg ellers ikke ser når jeg  løper forbi.



Deilig vann som har reddet tørst joggetur, i dag hadde jeg med en kopp for å virkelig meske meg i dette  svært smakfulle vannet, men den ble jo brukt til multene så det ble villmarksmetoden også i dag.

Bare skallet igjen.

1 kommentar:

  1. Tusen takk for hilsen. Ser ut som du har hatt en riktig flott skogstur. Og bare følg med og pass på molta di du. Plutselig er den moden.
    46 bær kan vel egne seg til dessert eller pynt på ei kake kanskje hvis du vil dele med flere.
    Flott sommeruke ønskes fra iskalde Trøndelag.

    SvarSlett

Bloggarkiv