mandag 9. juli 2012

Så var jeg der igjen

Ungene har dratt til faren sin på sommerferie i to uker. Igjen sitter jeg med stillheten. Rart hvor merkbart det blir når de tar med seg pcer, klær i hopetall og seg sjøl og drar på pappaferie.
Nytt av året er at jeg selv sitter igjen med enda en ferieuke alene, og lurer på hvordan jeg skal benytte den, her hjemme. For jeg skal ikke på noe mer tur nå med det første.

Jeg skal prøve å sove lenge, i allefall på de spådde regnværsdagene, jeg skal garantert trene en hel del, og om jeg får kjøpt meg en sykkelhjelm, skal jeg ta meg en sykkeltur (planer om en runde på over 3 mil, men det gjenstår og se om jeg føler kallet når jeg kommer til den dagen).
Jeg har så smått tatt opp en gammel syssel fra tidligere sommer, da ungene var mye mindre enn nå og trengte litt hjelp til en skikkelig opprydning på rommene sine. Da de reiste til pappan sin om sommeren før, gøyv jeg på rommene deres og vasket tak og vegger og kastet og ryddet. Det har jeg tenkt i sommer også, siden jeg nå har ferie. Og jeg har så vidt startet, fortsetter i morra etter trening og satser på at jeg blir ferdig i løpet av morgendagen. Det er noe med det der, kjekt med alt som er gjort.

To uker skal nok gå denne sommeren også :)

2 kommentarer:

  1. Nyt ferieuka di så godt du kan
    Plutselig er de tilbake alle mann.

    SvarSlett
  2. Ja, jeg skal forsøke....og en fordel, jeg kan spise kebab til middag hver dag, eller la være å spise middag :) og tven kan være nappet ut hele dagen og natten...

    SvarSlett

Bloggarkiv