onsdag 25. juli 2012

Så feil kan man ta

Jeg er sløv, opplest og vedtatt.

Etter å ha kommet på jobb på morran et par ganger for så å oppdage at en av mine kolleger har tenkt det samme og hatt rett, har jeg tenkt, aldri mer. Det skjer bare en gang, ikke sant? To ganger, ok? Men ikke tre. I morgen kunne det skjedd igjen. I mitt hode skulle jeg nemlig jobbe dag. Hadde sågar avtalt å ta sykkeltur med mine store barn. Og planlagt fellesmiddag. Men det skjærer seg siden jeg jobber kvelden.

Heldigvis ble det nevnt i en bisetning under overlappen i dag. "At da ses vi i morra, ja, for det er du som kommer på kvelden ikke sant?"
"Nei, jeg jobber dagen," sier damen og jeg prøver meg på at det kan ikke stemme. Det er jeg som skal det. Nokså slukøret måtte jeg gi henne rett.

Så unger, sykkeltur utgår om vi ikke kommer oss ut på morran i morra. Fellesmiddag likseå om vi ikke lager noe og spiser tidlig da.

Men heldigvis, jeg slapp i det minste og stå opp tidlig og kjøre bomtur med bilen som har en fæl lyd når jeg bremser (får fikset det i helgen). Og satser på at det er siste gangen jeg tok feil!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv