mandag 23. juli 2012

Så trøtt, så trøtt

Sommer betyr ekstra, i allefall der jeg jobber. Hele året igjennom da en faktisk kunne tatt litt ekstra, blir en aldri spurt. Ikke fordi det aldri er vakter å dekke opp, men dessverre så virker det som om det er den med høyest stilling som får spørsmålet først. og alltid takker ja. Derfor har jeg lært meg til å leve uten disse ekstra kronene noen ekstravakter kunne gitt og tar heller noen frilansoppdrag for lokalavisa for å spe på økonomien om det skulle være nødvendig.

Men, for det er et men, så kommer sommeren og "haien" er på ferie, med høy stilling blir det jo en del vakter å dekke opp, og hva skjer? Jo, en får tredd ekstravakter nedover øra, blir ikke spurt, bare fortalt at det vil bli endringer på turnusen i sommerferieavviklingen, følg med, følg med!!!

Så her sitter jeg, trøtt som fy etter en ekstrahelg som jeg gjerne skulle ha spart meg. Sist uke ble også dekket opp med vakter og jeg innså akkurat nå at det er min langfri som har gått dukken...Seks uker til neste gang faktisk, og jeg som er så trøtt. :) Denne uka er også fylt opp, siden det er arbeidshelg skulle jeg hatt litt fri i forkant, og joda, jeg har det, i morgen, men akkurat nå føles det så veldig lite. Hjelper ikke at det var en rolig start på jobben, med venting, jeg måtte jo opp og jeg måtte jo ut.

Jaja, snart er det ferieavviklingen over og en blir ikke lenger spurt om ekstravakter, så kommer meg vel igjennom dette også. Allerede neste uke er det bedring, da er det bare en igjen ute i ferie og det er en mer og dytte vakter på. Og sove, tja, det får en gjøre når en blir gammel?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv