fredag 24. januar 2014

Smart telefon (1)

Jeg slutter ikke å forundre meg over min lure telefon. Ikke nok med at den kan fortelle meg hvor lang tid jeg vil bruke på veien hjem fra jobb, den kan også fortelle meg hvor lang tid det vil ta meg og kjøre til jobb! Uten at jeg har fortalt at nå er vi på jobb! At den har skjønt når vi (telefonen og jeg) er hjemme, og når vi er på jobb er ganske godt gjort egentlig, tenker jeg. Det er jo bare en telefon, en død ting som er smartere enn en skulle tro og mene.
Nå er jeg ikke sikker på om telefonen tar høyde for kjøreforholdende på veien når den sier det skal ta meg 28 minutter å kjøre hjem f.eks, men jeg vil anta det, siden den av og til forteller meg at nå vil det ta 35 minutter å kjøre på jobb. Jeg er også usikker på hvilke vei telefonen mener jeg skal kjøre, all den tid jeg har to alternative kjøreruter til/fra jobb, men siden den vet at jeg skal hjem eller på jobb så går jeg ut fra at den har skjønt hvilke vei jeg velger også sånn til vanlig og har sine beregninger ut i fra den. Imponerende er det i allefall.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv