mandag 27. januar 2014

Snøstorm , go'morgen yougert og grønne bananer

Snøen fortsetter å lave ned, jeg har kommet ut av tellingen på hvor mange dager nå, men det er mange. Uten at det blir de helt store mengdene riktignok. For snøen er lett som fjær og blåser bort, det holder å blåse på snøen som er på bilen når en skal ut å kjøre, resten blåser av når en begynner å kjøre. Jeg har ei heller stort behov for å måke, det holder å fjerne snøen der Mons skal gå for å komme seg ut i noen ørsmå minutter. (Jeg oppdaget i stad at han gikk ikke lenger han må, under verandaen, og der ble han sittende, til jeg måtte ut å "lete" etter han slik at jeg fikk dratt på jobb).
Snøen som har falt er dog så lett at den ikke er registrert på Rikstotos sin værmelding for stedet jeg er noen av dagene (se eksempel på bilde under). Ikke en dag mens det har snødd de siste dagene har den skjermen vist snø!!

Som de to første dagene har værkartet sett ut de siste ukene selv om det ute har snødd nonstop.


At det ikke står noe snø i morgen det skal en med andre ord ikke stole på, nå hørte jeg på værmeldingen i stad at det snart er slutt, men at det hang litt igjen nord for Oslo, jeg er ikke så god i himmelretningene, men tror ikke vi er der, det sikkert bare ser sånn ut.



Men jeg er på jobb og har fått i meg frokosten min, jeg tror ikke de små minigulrøttene etter løpeøkta i dag teller som ordentlig frokost, mest sånn vomfyll siden bananene jeg har hjemme trenger enda en dag eller to på å bli modne. Kjipt når det kun finnes grønne bananer som en må modne selv. For alle som har prøvd seg på en umoden, grønn banan vet ve hva det smaker og for egen del, frister det ikke til gjentagelse.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv