lørdag 24. mars 2012

Du vet det er vår når

Blåveisen og psoriasisen begynner å blomstre.

 Hele vinteren igjennom ligger de i dvale, som bjørnen, psoriasisen kan vel muligens stikke seg noe fram i løpet av de kalde månedene, men veldig, veldig sjelden. Og greit er jo på en måte det, men samtidig så er det nå på sommeren man går lettere kledd og har mer hud synlig for allmennheten også da.


Jeg har aldri latt meg plage nevneverdig av psoriasisen som har kommet og gått og ofte, veldig ofte, blitt verre når solstrålene har fått steke på flekkene slik at de har klødd og blødd og sett skikkelig ille ut.

Jeg skulle selvfølgelig ønske at det ikke var sånn det var jeg og, at solen hadde helbredende effekt også på min hud, men sånn er det nå dessverre en gang ikke, om jeg da ikke er veldig flink med solfaktoren, og det er der det hele ligger trur jeg. Tran og solfaktor.

Kanskje disse to tingene sammen kan hindre de store utbruddene nå i sommer? Det er forsøket verdt og jeg tror jeg i år skal gi det en ærlig sjanse. Ikke slutte å ta tran selv om det er blitt sol og sommer og smøre meg med solfaktor - hele tiden- når jeg skal ut i sola. Ikke la meg lenger friste av rask brunfarge uten!!

Ha en fortreffelig dag, alle sammen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv