onsdag 21. mars 2012

Så rart...

Ikke å være Teddybjørn, men det der med å svette etter trening liksom.

Jeg er egentlig motstander av å svette, men når jeg har trent så er det egentlig helt greit. Det forsterker følelsen av å faktisk ha trent.

Jeg har blitt veldig glad i å løpe det siste året og det begynner å bli noen kilometere jeg har lagt bak meg - mot alle odds, i hvertfall med tanke på den dårlige kondisjonen jeg hadde da jeg startet for snart et år siden. Da svetten rant bare jeg tenkte på å ta meg ut, enda jeg da i starten gikk mer enn jeg løp.

løper jeg når jeg løper og går når jeg bestemmer meg for å gå, og det er ikke i forbindelse meg løpeturene mine. Det er lenge siden jeg måtte juksegå for å orke å holde distansen ut. I dag gikk jeg, men det var fordi jeg trente intervaller, spurtet og gikk. Og det rare er at det er da jeg svetter aller mest, enda distansen jeg tilbakelegger er mye kortere enn den i går for eksempel, da jeg gjennomførte min aller første løpende mil - 10 kilometer! Vær og vind spiller vel kanskje litt inn det også, i går var det skikkelig surt og jeg hadde kledd meg i lag på lag, i dag droppet jeg alt av ull og allikevel svettet jeg mer i dag enn i går, hm...

Jaja, godt er det uansett, nå er dagens treningsøkt over og ikke bare dagens treningsøkt, men også ukas intervalløkt er unnagjort. En uke til neste gang, i mens er det rolige kort/langturer som gjelder!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv