onsdag 7. mars 2012

Tiltalen

Dagens tema er helt klart tiltalen mot gærningen som ble offentliggjort i dag.
Jeg skulle så gjerne ha skrevet om det, men akkurat som med hendelsen den 22.juli i fjor er det vanskelig å finne de rette ordene. 
Jeg kjenner at jeg ikke helt greier å si meg enig i at han kan ha vært psykotisk, hvordan har han da klart å tenke ut og planlegge denne terroren over så lang tid om så er tilfelle? Kreves det ikke en viss form for intelligens for å kunne planlegge og gjennomføre det han gjorde?  
Men for den gale mannen så er jo tydeligvis tvungen psykisk helsevern den verste straffen han kan få. For han anser seg selv tydeligvis som både helt, smart og frisk. 
Vi får bare håpe at han, når oppgjørets time er kommet, at han får den straffen han har fortjent og sørg for at han ALDRI mer får ferdes ute som en fri mann. Ingen kommer noensinne til å glemme hva han er dømt for uansett.....
 
Og når det er sagt så vet jeg hva slags straff jeg synes han burde fått. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv