lørdag 3. mars 2012

Ringvirkninger

At noe så lite kan gjøre så vondt.

Jeg har et sår på fingeren, ikke helt sikker på åssen jeg fikk det. Det var der plutselig på onsdag da jeg skar grønnsaker til pastasalaten min. Fremdeles verker det, og fingertuppen er hoven. Den blir ofte det hos meg med sånne sår. Jeg får vel ganske lett såkalt verkefinger.
I dag måtte jeg finne nytt plaster og sårsalve for og om mulig få denne fingeren til å gjøre litt mindre vondt.
Jeg greide det:
Da jeg åpnet medisinskapdøren, trillet et rør med c-vitaminer ut, og ned i en fart der jeg ikke en gang rakk å si kake, enda mindre rakk å flytte høyrebenet  som var lagerlig til for hogg. Røret traff stortåa med en sånn fart og tyngde at jeg nå har glemt den vonde fingeren, i hvertfall for en stund. Håpet nå er at siden det traff neglebåndet på stortåa så slipper jeg kanskje, forhåpentligvis den stygge blå neglen som ofte følger med slag o.l på neglene.
Får krysse fingre og tær for det, tærne på venstre fot selvsagt, for høyre stortå, den er rett og slett for vond til å gjøre noe som helst med akkurat nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv