onsdag 14. mars 2012

Trøtt, trøttere, trøttest

Nå kjenner jeg at mangelen på søvn begynner å melde seg. Kan ikke huske sist jeg sov en hel natt sammenhengende. jeg kan ei heller huske sist natt jeg bare våknet en gang, eller to.
Nå våkner jeg gjerne en halvtime etter at jeg sovnet og bruker minst like lang tid på å fremkalle Ole Lukkeøye igjen. Hallo, har han ikke akkurat vært på besøk liksom? Når jeg igjen sovner så går det ikke lenge før jeg er våken igjen og sånn plager jeg meg gjennom natten. Noe av skylden må jeg gi til Mons, men det er to av fem oppvåkninger kanskje som er hans skyld.
I tillegg våkner jeg lenge før klokka ringer, i dag våknet jeg ti over seks og prøvde alt jeg kunne å klare å sove litt til. Men det nyttet ikke gitt.

Nå er jeg supertrøtt og dagen har knapt startet, det er mange timer igjen før jeg atter kan krype til sengs og håpe på en skikkelig natt med god søvn.

Er der alderen som gjør dette eller? Eller enda verre; overgangsalderen???Jeg påvirkes av fullmåne, men det er jo noen dager siden det var det nå så da skulle jeg ha kommet i rytme igjen, der jeg bare blir vekket av Mons som skal ut, eller inn...

Ser at Mons må begynne å stenges ute fra soverommet. Men jeg undrer meg på om de pillene jeg har begynt å ta for kolesterolet kanskje har noe å si. Det var omtrent da jeg begynte å sove så kleint tror jeg. Ergo er det nå snakk om måneder med dårlig søvn. Og de siste dagene eller nettene har det dreid seg om kanskje to eller tre timer søvn - til sammen, ikke sammmenhengende engang. Man må bli sliten da. Sist uke sovnet jeg faktisk på sofaen også etter jobb, det er lenge siden jeg gjorde og når jeg gjorde det så gjorde jeg det bevisst. jeg sloknet ikke bare.
Jeg drikker knapt kaffe lenger og veldig sjelden så sent på kvelden så jeg nekter å tro at det er grunnen. Hele livstilen min er jo mye sunnere nå enn noensinne, så for meg er det ganske uforklarlig. Jeg vet det er mange tanker som gjerne setter i gang og tydeligvis liker best å jobbe på natten, men alt jeg ber om er litt fred for tankearbeid slik at jeg får sove. Kanskje til natten??

Ellers tas gode råd mot med takk.

Og salven Utrolig hjelper mot posene man gjerne får etter for lite søvn (testet av meg selv i dag)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv