fredag 2. mars 2012

Per Spellmann

Jeg har fått Per Spellmann på hjernen og den gamle sangen surrer og går oppe i hodet på meg; " Per Spellmann han hadde ei einaste ku.....han byttet bort kua fikk fela igjen......nei, aldri jeg bytter bort fela for ku, du gode gamle fiolin osv...."

Akkurat nå ville jeg ikke ha byttet turnusjobbingen min med noen. Jeg lå til ni.
Jeg er ferdig med dagens treningsøkt, jeg har dusjet og spist solid havregrynsfrokost. Jeg har vasket klær og hengt opp ute og nå har jeg selv satt meg ut i sola og kan nyte noen timer med bok og kaffekoppen før jeg skal på jobb. Nå jobber jeg riktignok helgen og det har vel sine ulemper, men samtidig har det gitt meg mange deilige dager her hjemme i uka i forkant, med fridager og kveldsjobbing. Det gjelder bare å få utnyttet disse soldagene som kommer. Husker fortsatt sommeren i fjor, den kom i påsken. Hvem vet, kanskje dette er årets sommer???

Uansett bærer jeg mitt gamle kallenavn jeg en gang fikk med rette; gourmetsoler! Det er meg, jeg kan å rydde plass til disse hellige stundene i sola. Så får det ikke hjelpe at en går lei utover våren og sommeren, men disse aller første solstrålene etter vinteren, de virkelig nyter jeg til fulle, de fyller opp et lager som er nesten tomt, tiltross for tran gjennom hele vinteren.



Jeg kan sitter her ute og bare nyte formiddagen i enda noen timer og gjett om jeg skal!! Og så håper jeg at det varer gjennom helgen slik at de som ikke jobber turnus som meg også kan få glede av disse fantastiske solstrålene som virkelig varmer opp en vinterkald skrott!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv