søndag 18. februar 2018

Linsetrøbbel

Det skjedde igjen i dag, jeg har opplevd det før, en gang, at linsene deler seg da de kommer inn på øyet. Sist, som nå trodde jeg at jeg hadde fått ut resten av linsa, men den gang ei.

Sist hadde jeg vel tur, da skulle jeg på linsekontroll dagen etter og hadde kjempevondt i det ene øyet, under undersøkelsen fant damen en halv linse og fikk plukket den ut. I dag fikk jeg ut en halv linse og trodde resten hadde forsvunnet i sluket i dusjen. Satte inn en ny linse og kjente ikke noe umiddelbart, men etter en halvtime merket jeg at jeg hadde noe på øye og forstod jo at det var resten av linsa. Når man er både nærsynt og alderslangsynt så blir sånne oppgaver vanskelig. Ut med linse, fram med speil og godt lys og begynne å vrenge øyelokk, dra finger over øyet og håpe at restene dukker opp.

Ting tar tid, men jeg fant til slutt resten og fikk også tilslutt et tak på linsa så den kunne tas ut, nå er jeg rød i øyet, tårene triller. Nå er dagens tredje kontaktlinse satt på venstre øye og jeg slipper og gå hele dagen med en og en halv linse.

Har billig linsetype, tror jeg skal vurdere å gå litt opp i pris dersom dette gjentar seg.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv