fredag 16. oktober 2009

Til heder og verdighet


Datteren er invitert på bad tasteparty. Og tja, hva er egentlig bad taste? Hun ringte meg på jobben i går kveld og fortalte om festen og at hun ikke visste hva hun kunne ha på seg. I dag morges da vi stod opp var det fortsatt ikke noe å ha på seg, så jeg begynte å foreslå. Min eldgamle t-skjorte fra Athen, kjøpt på Harrys Truck stop, med navnet påtrykt, det må da være harry nok? Eller hur? Nå ble den forkastet, kanskje like greit, selv om jeg fremdeles har tellekanter i skapet etter opprydningen for over tre uker siden, så er det nok ikke den som troner fremst i klesskapet. Så da var vi like langt, dessuten så skulle det jo være en bukse også...

Vi har jo egentlig bare klær vi synes er greie liksom, både datteren og jeg. Og hun hadde ikke det minste lyst til å nedgradere noen av klærne sine til "bad". Jeg derimot, blåser vel i om hun bruker klærne mine til bad tasteparty i kveld og jeg har dem på i morgen liksom, men hun er nå bare så god denne snart 15 årige frøkenen min. Like omtenksom for alt og alle.

Jeg tok en titt i skapet mitt og fant en bukse, en grusomt fæl bukse som jeg en gang har kjøpt og muligens brukt en gang eller to før jeg forkastet den, selvfølgelig ikke kastet den, er ikke så god på det jeg da, og den lå her, sammen med alle buksene mine av en eller annen merkelig grunn og datterens bad tasteparty er reddet! Med min slangeskinnsmønstrete gamle bukse som går til leggen og med litt sleng og en litt nyere rosa skjorte (fra hennes eget skap) og belte i gull og orange øredobber så er garderoben for kvelden klar. Håper hun får det moro på partyet i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv