torsdag 27. desember 2012

Folkevond

Kjenner at det er nummeret før jeg blir folkevond. Jeg er så trøtt og sliten nå og jula er snart over for deg, alle andre og meg. Uten at jeg har hatt fri i det hele tatt, bortsett fra juleaften da. At andre har kost seg, hatt lange frokoster med julepølse og lefse, festet, sovet lenge og kunne gå i pysjen hele dagen er for meg bare en drøm. Det gjør det ikke bedre at jeg har hatt dagvakt på dagvakt og måttet opp tidlig hver eneste dag. Jeg ser at å jobbe dag sikkert har sine fordeler, men det har jammen meg det å jobbe kvelden også, som for eksempel at en da kan være ferdig med treningen før jobb, i stedet for etter jobb, med hodelykt og refleksvest.
Nå er jeg negativ, jeg vet det, men jeg er så sinnsykt trøtt at jeg greier snart ikke å fokusere på noe annet enn det. Lørdag er det endelig min tur, da skal jeg sove lenge, i allefall til klokka 10.00. Jeg skal gå i pysj. Jeg skal løpe i dagslys. Jeg skal nyte jula i huset mitt, for det er ikke så veldig lenge før den forsvinner ut av stue, kjøkken, spisetstue, gang og bad.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv