mandag 25. februar 2013

Koselig treff

Ski eller løpe? Det var dagens spørsmål etter unnagjort styrketreningsøkt.
Jeg veide fram og tilbake, været var strålende og ut skulle jeg, men med joggesko eller skisko.
Hentet inn skiene og fjernet gammel smurning, la på ny og veide for og i mot, igjen. Tilslutt vant skiene.
Og kanskje var det rett og slett forutbestemt? I går tenkte jeg på og nevnte en gammel, ikke sånn gammel, men en venninne som jeg hang mye med før og som kontakten dessverre ble mindre og mindre med. Til den tilslutt var et hei på butikken når vi traff hverandre der. Jeg tar meg av og til i å savne denne venninnen og som sagt, i går tenkte jeg på henne.

Jeg la ut på ski, tenkte å komme meg inn på mila og gå runden, og gleden ble stor da jeg oppdaget oppkjørte løyper der jeg fredag tråkket løypene selv. Ikke mye snø, og åker og eng stakk igjennom og fjernet sakte og sikkert dagens smurning. Skiene ble mer og mer glatte, bakglatte.
Kom meg dog til skihytta, skrev meg inn i boken (det er viktig!) og fortsatte mot traseen som skulle føre meg inn igjen på mila, et lite skritt fram og et langt tilbake, et lite skritt fram og langt tilbake. Ut i fiskebein og selv da gikk det en vei, bakover.
Gir opp!
Snudde og i godt driv mot skihytta og løypa jeg kom fra igjen, og der ved hytta stod denne venninnen min! Med like bakglatte ski som meg og skrev i boken!
Det ble en hyggelig halvtime utenfor skihytta før vi gikk hver til vårt, jeg tilbake samme vei som jeg kom, hun en annen vei.

Jeg tror det var bestemt at jeg skulle somle og velge skitur i dag, jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv