søndag 8. februar 2009

Søndag

- eller var det snødag?




Begge deler, jeg måtte dessverre gjøre som så mange andre å flytte litt på snøen jeg også, lett snø, men tungt arbeid. Som får en til å drømme om gamle dager, da det var forskjell på kjønnene og dette var et typisk mannsarbeid, damene lagde mat og vasket i huset, mens mennene fjernet snøen som det også var mer av før i tiden. Det er vel det som er det største problemet mitt, da det laver ned og ingen ende vil ta, og snødybden vokser. Jeg har glemt hvordan det kunne være, men det er en mager trøst at det kunne vært verre. En mager trøst er det også at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Snøen min måtte flyttes uansett. Vet at spesielt min mor vil si da hun hører det at kunne ikke ungene hjulpet deg, og joda, det hadde vært mer enn nok snø til at vi alle kunne flyttet snø, men siden jeg er den eneste hjemmeværende her på nåværende tidspunkt så ble det min oppgave. Og hva skjer når jeg er ferdig? Det begynner å snø igjen!!!!



Nå kan jeg komme meg bort til garasjen, men fortsatt ikke inn, kassen med ved som har stått i åpningen er det ikke mulig å få tømt akkurat nå, den er snødd ned, masse snø foran døra til vedsjulet orket jeg rett og slett ikke å flytte på for å få resten av den nedsnødde veden inn der.

En eneste ting gledet meg da jeg holdt på ute, og det er at jeg ikke har noen nedsnødd hytte noen plass!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv