søndag 15. februar 2009

En strevsom jobb


Jeg tenker bestandig på min far da jeg er inne på Norsk Tipping sine sider for å sjekke lottokupongene, fotballkupongene mine, ekstrakupongene osv. Ikke bare fordi han var en som likte spenningen ved å tippe, mest fordi jeg tenker på de gangene det var fotballkamper på tv, der kampen var ferdigspilt og ble sendt i opptak. Der gjerne den som satt i nyhetsredaksjonen rett før kampen ville lire ut av seg resultatet før de sendte kampen. Før fjernkontrollens tid var jo dette, og lyden ble alltid skrudd ned før noen rakk å høre hvordan kampen endte. Om vi ikke rakk det var det om å gjøre å lage mest mulig lyd akkurat i det det ble sagt. For som kjent, når resultatet er kjent så er halve spenningen og mer enn det borte.

Jeg sjekker aldri lottoen eller andre kuponger mens det er trekning på tven, siden jeg heller aldri får noen telefon så vet jeg jo også at jeg ikke er blitt millionær, men de ringer jo bare de med toppgevinsten så inntil jeg får sjekket er det fortsatt et lite håp om mye penger inne på kontoen. Helt til jeg skal inn og se på trekningen på mine egne sider på Norsk Tipping. For når jeg kommer inn på mine spill ligger alt der, har jeg vunnet er det en gul tommel opp og den er ganske synlig. Så jeg forsøker å blingse kun til venstre for å se hvor jeg skal trykke og har mitt svare strev med kun å konsentrere meg om det som er på den venstre siden før jeg har fått opp den aktuelle lappen og kan starte trekningen. en av ti ganger greier jeg det... og det er når jeg holder på med dette at jeg tenker på faren min og alt det styret med ikke å høre resultatet før kampen. Men, jeg tør påstå at det var enklere å skru ned lyden enn å skjele til venstre i omtrent et halvt minutt.

Det er derfor jeg synes det er spennende å levere uregistrerte lottokuponger, da kan man holde på spenningen så lenge man vil, innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig. Nå husker ikke jeg hvor lenge en kupong er gyldig, men så lenge ville jeg aldri gått uansett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv