mandag 2. februar 2009

Pipelyd

Som barn hadde jeg stadige ørebetennelser, som ikke alltid rakk å bli stoppet med penicillinkur med mystisk smak på. Det gikk hull, gang på gang og reddet meg fra den motbydelige smerten som jeg forbinder med ørebetennelser. Jeg har sagt det før og sier det gjerne igjen, jeg føder heller enn å ha øreverk!

Selvfølgelig har de tilbakevendende ørebetennelsene gjort noe med hørselen min, jeg er veldig sikker på at det venstre øre ikke er like bra som det høyre, men da jeg har tatt sånne tester finner de ikke noe galt, jeg hører, selv om jeg konsekvent snakker i telefonen på høyre øre, sover på venstre øre osv....Men den pipelyden som av og til kommer fra apparater, den hører jeg, både på venstre og høyre øre. Den skjærende lyden som ikke alle andre hører, så kanskje de har rett når de sier at hørselen min er bra?

Nå er det en sånn skjærende pipelyd her, laderen til batteriet i det ene kameraet mitt har den lyden, og tv'en min, da den var helt ny, og jeg fikk skrudd den av. Jeg trodde jeg skulle bli gal, men det var ingen andre som hørte den her, bare jeg. Heldigvis ble den borte etterhvert, som lyden fra laderen blir når batteriet er oppladet.

Min innebygde pipielyd forteller meg nå at det er dags å starte bilen, og jeg håper den etter en stillestående helg starter uten problemer i kulda.


(Bildet er lånt fra http://www.geocities.com/)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv