onsdag 1. august 2012

Morokulien

Mandag besøkte datteren, kjæresten min og jeg noen venner som campet på Morokulien. Noe som frembrakte noen gode, morsomme, rare og gamle minner.

Jeg husker en gang jeg var der sammen med mor og far, nesten alene på tur med mor og far. Nesten alene, fordi mine to eldste søstre var med i korpset som var der på tur, med buss. Mor, far og jeg kjørte bil og jeg hadde dem helt for meg selv. I en søskenflokk på fem så var ikke det noen selvfølge så kanskje det er derfor noen detaljer har brent seg så fast?

Som den plastikkelefanten far vant på tombola i et av teltene og som jeg fikk? Og som på et underlig vis forsvant før vi var hjemme. Jeg endevendte bilen, men elefanten var og ble borte. Jeg husker jeg ble helt dårlig på grunn av dårlig samvittighet, Hadde jeg ikke fått den av far, og klart å rote den bort, liksom?

En annen ting jeg husker er at vi hoppet fra Norge til Sverige og telte antall ganger i Sverige! :)
Eller at jeg måtte ofre trusa mi for den et år eldre søsteren min på turen hjem. En stopp ved et badevann ble for fristende for syrran som ikke hadde badetøy og badet i det hun hadde. Uten tanke for at hun skulle sitte på en buss uten undertøy videre hjem? Siden jeg kjørte bil fikk hun låne trusa mi, det var ikke så farlig med meg siden jeg ikke skulle på buss.

Det er litt uklart når dette minner stammer fra, min truselånende søster mente hun var 13, ergo var jeg 12. Derfor får jeg ikke helt det til å stemme at jeg ikke var med på korpstur, siden jeg begynte i korpset i 75-76, min første medalje fra mitt første stevne står det nemlig 77 på, så årstallet er en gåte. Men greia  er ikke året, det er minnet som dukket opp da vi mandag besøkte Morokulien.


Bildet er lånt hos http://www.applecores.se

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv