mandag 13. august 2012

Russejentene 2013

De siste fire timene har jeg blitt forevist til kjøkkenet. Begynner å merke tresmaken i baken, men hva gjør man ikke for sine håpefulle?

Her har jeg sittet og lest rapporten til 22.julikommisjonen, jeg har stekt vafler til sønnen og meg siden prinsessen lagde fristende vafler til besøket sitt og jeg har heklet! Tredje lappen er på tur nå. Og kanskje jeg rekker og komme opp i 20 bestemorruter før venninnene til frøkenen har dratt!!!

Nå har de sluttet å se på film i stua, det er russekatalogen som kom før helgen som nå blir bladd i. omtrent som da man før i tiden fikk nyeste Elloskatalogen (nå åpner jeg dem ikke lenger, de havner i papirbunken og ligger der til de ender i papirinnsamlingen).

Jeg hører de setter sammen alternative pakker.
" Åh, den skal jeg ha, eller nei, kanskje den i stedet?"
"Gleder meg sykt til russetida!"
Jeg kan egentlig ikke skjønne at det allerede er tre år siden sønnen var russ og jeg satt og plukket hans russepakke på grunn av manglende interesse fra hans side. Det er billigere fram til i begynnelsen av september, det var det da og det er nå, og han ønsket ikke å feire russetiden. Men som mamma så var jeg litt redd han skulle ombestemme seg så da var det greit å basicrusseutstyr på varastyre. Han har fremdeles en bunke med blanke russekort liggende, bare navnet og skolen, han kom aldri så langt at han fikk hverken bilde eller noe slagord og ikke var han så ivrig på å dele ut eller.
Denne gangen trenger jeg nok ikke å minne på dato for bestilling eller noe, dette er noe datteren har gledet seg til  i over et år nå, og nå nærmer skolestart seg og russetiden. Jeg hørte nettopp fra stua at min datter sa at hun snart skulle begynne med sitt russekort, for det kunne endres i lang tid framover.

Det er bare å innse at ungene har blitt store, lille prinsesse skal snart i gang med sitt siste år på videregående. Synes ikke det er lenge siden hun begynte på skolen, jeg.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv