søndag 26. august 2012

Jeg klør

Jeg klør under huden på overarmen, og på nettet så leser jeg meg fram til de verste diagnosene. Men tenker at det må være stressdiagnosen som er best på meg
Det er ikke første gangen jeg har hatt denne intense kløen. Det er vel tredje eller fjerde gangen på åtte år. Første gangen det dukket opp var da jeg var i Estland i 2004. Jeg husker jeg var helt desperat og forsøkte å forklare på et apotek hva det var, men uten noen utslett eller tørre flekker var det ganske vanskelig å få dem til å skjønne. Ikke for det, norske apotek og leger har jo heller ikke noen god forklaring.
Som 20 åring hadde jeg helvetesild, det oppleves nesten på samme måte. bortsett fra at det var på brystet og utover armen, denne kløen her sitter i armen, under huden, på området rundt biceps faktisk.
Like brått som det dukker opp forsvinner det, men det er etter noen grusomme dager og netter med desperat kløing og kloring med både negler og sakser eller alt jeg måtte komme over.

Det har roet seg litt nå, med teatreeolje, utrolig og tilslutt eurax, men det prikker fremdeles veldig under huden og jeg tror ikke det er så lenge til det setter i gang igjen.

Jeg spør dere kjære lesere. Kan noen fortelle meg hvordan jeg best kan stanser denne kløen, nå og når den setter i gang igjen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv