søndag 26. august 2012

Skulle så gjerne

Hatt masse penger slik at jeg kunne fikset huset mitt, innvendig og utvendig og fått det akkurat slik det ser ut inne i mitt hode.

En av mine søstre har en fantastisk flott hage (http://veimot.blogspot.no/ ikke skrevet her på lenge, men hagen hennes er en fryd )og sier til mor som også er opptatt av hager at hun ikke vil være med på forskjellige hagevandringer for å komme hjem til sin egen og være misfornøyd med det hun har. Uten grunn, men i går fikk jeg samme følelsen for huset mitt. Jeg har egentlig aldri brydd meg om at jeg ikke har et hus som er helt up to date, har vært for det meste fornøyd med tingene mine og sett at joda, på sikt skal jeg gjøre noe her, og noe der. Men i går, da var jeg i et hus og tenkte at huset mitt ser gammelt og tarvelig ut i forhold når jeg kom hjem. Nymalte yttervegger hjelper litt, men det er så langt igjen....
Det er ikke misunnelse, men rett og slett et puff til å starte et sted, og jeg skjønner at jeg får begynne med det som først og fremst går på det praktiske, å få huset tettere og varmere. Det kosmetiske innendørs får tas på sikt. Eller, jeg kan begynne å kaste enda mer ting og skape litt rom.

Det føles litt bedre og gå fra et perfekt hjem til sitt eget når en har en plan!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv