onsdag 14. november 2012

Det kalles flikking

Eller jeg kaller det det. Jeg har gjort det på kjøkkenet i over ti år nå, i dag flikket jeg litt igjen.

Kjøkkenet vårt var modent for utskifting da vi kjøpte huset. Det er modent for utskifting nå. I ti år har jeg malt og flikket på det som er. Hengslene på dørene har blitt flyttet i takt med at treverket har morknet og ikke lenger gir feste slik at skapdørene blir hengende bokstavelig talt på halv tolv.

Hvor mange ganger har jeg egentlig skiftet farge på kjøkkeninnredningen på disse årene? Tre, i hvertfall to. Jeg husker to farger jeg har malt. Det har vært grått og hvitt. Det var trehvit furu da vi flyttet inn.
Sist jeg malte, tok jeg med benkeplaten også. En laminert plate....Pusset så jeg fikk litt å hefte denne brunsvarte lakken på, og det holdt, et år, to år, tre år, jammen har det ikke holdt i over fire år. Men i dag, da orket jeg ikke lenger å se på disse gule feltene som har dukket opp, ett etter ett, og fant fram igjen lakken! Nå har jeg flikket på og satser på at det holder en stund til.
Kanskje helt til jeg tar meg råd og tid til å skifte ut hele kjøkkenet....
Jeg håper det ikke er så lenge til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv