lørdag 24. november 2012

Mat skar dem ha

Men gi dem et nytt hus til maten så rømmer de. Småfuglene, altså. Jeg falt for denne fuglemateren og tenkte at den vil gjøre seg fint på matstasjonen. Fylt opp med alskens godsaker trodde jeg det skulle bli rift om pinnene rundt huset, men den gang ei. Faktisk tok det ganske lang tid før småfuglene kom tilbake til foringsbrettet, og da så vidt jeg kunne se, ikke til dette nye huset :( men blir de sultne nok så forsyner de seg vel fra dette brettet også, sånn tilslutt.

Nytt foringsbrett slo ikke an første dagen.

Apropos, synes nok kanskje at disse søte småfuglene er litt vel storforlangende og. Brødsmuler og mariekjeks er liksom ikke favoritten, det skal være villfuglblanding, solsikker, talgballer med grønt nett, og nøtter. Enten er de bortskjemte eller så er de litt for kresne tenker jeg, men jeg fortsetter å fore, for, mat skar dem ha! 

Og mat skal de få!


2 kommentarer:

Bloggarkiv