søndag 25. januar 2009

Dagens dobbel 2

Med konfirmant i huset er utsiktene til noen kirkebesøk framover relativt stor.

I dag var det presentasjon av konfirmantene, i tillegg til barnedåp. Og jeg, jeg så mitt snitt til å tjene noen ekstra kroner da jeg ble spurt før helga om jeg kunne lage en fem på gata til mandagens avis. Av praktiske årsaker sa jeg først nei, så sant jeg da ikke kunne lage en i dag, med nettopp konfirmantene. Finne fem på en søndag har jeg forsøkt (og riktignok klart før), men da har jeg også også bestemt at jeg aldri gjør det igjen. Som kjent, ingen regel uten unntak, så da spørsmålet ble rettet mot konfirmantene så var det en smal sak og gjennomføre. Og i kirka skulle jeg jo uansett.

Nå er ikke gudstjenester det morsomste jeg gjør, men er blitt ganske god på å finne måter å få tiden til å gå på, telle vinduer, spikre, panellengder osv har vært en form for syssel, og siden jeg er der ganske sjelden husker jeg aldri antallet jeg kom fram til så det gjør ingenting at jeg teller det gang på gang.I dag har jeg skriblet, jeg hadde jo en blokk for hånden siden jeg også var ute på jobb. Nå er jeg ingen stø tegner, men rable litt, ja, da det kan selv jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv