torsdag 6. september 2012

Åhh...så lenge til vår

Jeg har ikke helt greid å slippe urtehageplanen min. :) men det er så inderlig lenge igjen til jeg kan få satt i gang med det morsomme. Men inntil da er det mye annet jeg kan gjøre. Og jeg har tenkt å spørre en nabo med traktor om han kan ta jobben med å harve opp området for meg. Et mål med spade og hakke virker litt avskrekkende, men må jeg, så må jeg. Jeg tror helt sikkert at naboen sier ja. Han gjorde det frivillig det første året da jeg hadde snakket om solsikkeåker. Nå har jo jorda ligget brakk siden det stuntet, så jeg blir nok nødt til å høre med han, men jeg er nesten sikker på at jeg får positivt svar. Jeg har snille naboer!! Dette er noe jeg kan gjøre i høst mens jeg venter.

Jeg har kjøpt meg kompostbinge til hageavfall, denne kan jeg også begynne å bruke nå, selv om det er høst og lenge til vår.
Nå har jeg ikke best erfaringer med å få sånne komposter til å gå, jmfr. min matavfallsdunk som jeg måtte gi opp. Tror fortsatt at det skyldes kneippbrødet før brødskjærermaskinene i butikkene, men etter at vi sluttet med kneipp og begynte å skjære opp i butikken har jeg fortsatt ikke kommet så langt som å gå tilbake til komposten. :(

Og mens jeg venter på våren så får jeg lese hageblader og hente tips og ideer, eller diskutere med mor og søster. Jeg tror dette blir bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv