søndag 30. september 2012

Rotehue

Rettet skrivefeilen i tittelen med det samme, jeg så at jeg hadde skrevet rotehus, det stemmer det tidevis det også, og kanskje akkurat nå. Med klesvask rundt omkring på alle stativer, brettede klær som ligger til avhenting og halvpakkede kofferter så blir det litt rotehusaktig. Og rotehus kan gi meg rotehue, men tror ikke jeg kan skylde på rotehus at jeg i dag morges ble vekket av varselklokka på kalenderen på telefonen. Ti på åtte satte det i gang. Og det eneste hintet jeg fikk var den ferdigprogrammerte fra fabrikk. Hendelse. Jo, det ble jeg klok av.
Jeg bruker ikke kalenderen på telefonen svært ofte eller mye, stort sett legetimer, møter og den slags som jeg tror at jeg kan glemme. Veldig sjelden legger jeg inn avisjobb, så et varsel sånn på søndagsmorgen...?
Hm. hva var det jeg skulle i dag, bortsett fra på jobb i kveld?
Jeg bestemte meg for at det neppe kunne være så viktig og at jeg derfor skulle sove videre.
Men det er ikke lett å sove videre når en vet at en kanskje skal noe som en har glemt.
Jeg grublet og grublet og begynte å lete litt i framtidige hendelser, kom på at neste mandag, da har jeg lagt inn en påminnelse om å ta en telefon i forbindelse med nettopp en avisjobb neste uke. Gleden var derfor veldig stor da jeg ikke fant denne meldingen til meg selv neste mandag da jeg vet(?) jeg la den inn. Sånn to dager før jobben liksom. Så hva jeg surret med da jeg la inn dette på kalenderen vet jeg ikke, men jeg er glad jeg tror jeg har funnet ut av det. og ja, jeg sov nesten en time til etter at gåten var løst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv