onsdag 19. september 2012

Leverpostei

Det første legen sa til meg da jeg fikk påvist høyt kolesterol var: Spiser du mye leverpostei?
Jeg svarte som sant var at det gjorde jeg så og si aldri, og det var visst bra det, for det kan visst forhøye verdiene av det farlige fettet i blodårene.
Jeg spiser normalt, som sagt ikke leverpostei, og etter at jeg kuttet ut tablettene for kolesterolet og så er jeg om mulig enda mer bevisst på hva jeg dytter i meg. Det skal være være så godt at det er verdt å få med alt det usunne på kjøpet, liksom.
Allikevel hender det at jeg faller for fristelsen da, altså leverposteifristelsen, det er jo veldig godt med agurk i en eller annen form på denne skiva med det forbudte leverposteiet. Bare at nå trenger man ikke føle seg som en kjeltring om et spiser det, om en bare passer på å kjøpe med dette nøkkelhullet på! Så det gjorde jeg, og trodde jeg spiste leverpostei med garantert norsk kjøtt og ikke noe annet. Helt til jeg leste bak på boksen, på denne innholdsfortegnelsen....kan inneholde spor av melk og fisk (ansjos). Må si jeg mistet litt lysten på leverpostei.

God og mager og med nøkkelhull, men.....
...kan inneholde ansjos faktisk...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv