søndag 21. oktober 2012

Fartsdumper på plass



De har vært der en drøy uke nå, og jeg sliter med å venne meg til at det er blitt laget dumper i veien for at jeg og alle andre skal senke farten når vi kjører gjennom gårdstunene. Noen ligger tett som hagl og dermed er fartsdumpene også tett på hverandre. De første - i hver retning- som jeg som oftest treffer på når jeg kommer kjørende, kommer like overraskende hver enda gang og det ender vel med at en slår i filler et eller annet på understellet til slutt. Bor du enda lenger ut enn det jeg gjør så er det enda flere dumper og forsere, på 12 kilometer er det sju fartsdumper! På en vei der det har vært 80 km i timen så lenge jeg har bodd her!!

Det ryktes at det skal komme fartsdempere alle steder der låven og gårdshusene ligger på hver sin side av veien i hele Akershus, og rykter er det ofte noe i…. så pass på understellet!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv