torsdag 10. januar 2013

Hva er egentlig verst?

Når du legger deg og er iskald på beina. I mangel av noen å varme dem på prøver en først å lage en sånn god gammeldags pose, som mor gjorde da jeg var barn, av dyna. Uten hell. Da det ikke nytter er det bare å stå opp igjen og finne sokker, helst av ull, og tre på seg. Etterhvert kommer kanskje varmen sigende og en sovner fra kalde føtter med sokker på.
Andre ganger derimot er det motsatt. Kanskje har det vært litt kaldt og en har tenkt litt lurt og beholdt sokkene på og det blir veldig varmt, rett og slett så varmt at varmen under føttene blir uutholdelige. Den kan også komme i iskaldt soverom, under dyna, selv uten sokker. Og det er nesten enda verre enn kalde føtter, for hva gjør en da? En stund er det greit å sparke av dyna, men da kjøles andre deler av kroppen ned relativt fort om en ikke greier og holde bare føttene utenfor. Hos meg er ikke det helt ufarlig på grunn av katten som gjerne og ofte ser på alt utafor dyna som fritt vilt. og angriper med det som mål og drepe. Så det er ikke noen egentlig noen løsning på problemet det heller. Det viktigste er jo at en til slutt sovner, da merker en ikke lenger at det nærmest syder under føttene...

Om jeg skal rangere kalde kontra varme føtter tror jeg faktisk jeg foretrekker å fryse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv