onsdag 16. januar 2013

Kjipt

Eksamen med fasit
For disse ble eksamen avlyst og ganske kjedelig kan jeg tenke meg. En har jo ofte forberedt seg noe til en eksamen. Kanskje grudd seg litt også? Også blir eksamen avlyst fordi fasiten utleveres med oppgaven.

Jeg har vært der.  Ingen oppdaget det, men jeg visste at jeg måtte levere inn alle papirer når besvarelsen skulle leveres så jeg turte faktisk ikke kikke på fasiten i det hele tatt.
Jeg hadde ikke forberedt meg særlig til denne matematikkeksamen som jeg hadde visst om fra juni og til oktober i 83. Men jeg var fast bestemt på at jeg skulle ha en grei karakter (les; en 2'er) og da kunne jeg ikke bli tatt for juks. Derfor lot jeg fasit være fasit og leverte inn en oppgave som INGEN kunne beskylde meg for å ha jukset på i hvertfall. Jeg var så redd det skulle skje at jeg  la inn noen feil for sikkerhetsskyld....

Jeg fikk min toer og hørte aldri et ord om at jeg hadde hatt fasiten på pulten under eksamen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv