tirsdag 23. desember 2008

Årets julekort

Dagen før dagen og årets julekort er kåret. Med unntak av i 2002 har familien jeg jobbet som praktikant for i 85/86 vært sikre vinnere i min nokså uoffisielle julekortkåring. I 2002 gikk seieren til en av mine arbeidsgivere som på julekortet skrev noen rørende, trøstende ord i forbindelse med min fars plutselige død tidligere den vinteren. Det året ble jo litt spesielt, og der og da tenkte jeg ikke vinner, men i etterkant, når jeg tenkte på julekortene det året så var det det kortet jeg husket og fremdeles husker seks år etter.





I år gikk igjen seieren til arbeidsgiveren min,(ikke den samme som i 2002, kortet derfra var et standardkort...) det kom sammen med julegaven og med få ord fikk han fortalt at han hadde satt pris på meg. Siden ingen hadde fått de samme hilsningene så velger jeg å tolke det dithen, og jo, de ordene gledet en sliten sjel.

Nå må jeg innrømme at på de fleste av julekortene jeg sendte i år stod det bare god jul og godt nyttår. Jeg hadde doble kort, men var ute å kjøpe enkle for å slippe å skrive så mye. Det handlet om prioritering og siden jobben tok mye tid i desember ble det sånn i år. Derfor ble arbeidsgiveren min sitt kort vinneren. Fordi jeg faktisk følte at jeg fikk noe tilbake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv