fredag 14. november 2008

En liten verdifull halvtime

I går kveld greide jeg faktisk å være hjemme til midnatt! En halvtime før enn etter de andre kveldsvaktene jeg har hatt og det var ganske godt. Da kunne jeg bruke den halvtimen fra 00.00-00.30 på å få jobben ut av kroppen for deretter å legge meg, til en nesten kristelig tid. Og i natt har jeg sovet ordentlig, ikke noe oppvåkning for å titte på klokka, ei heller katten har banket på for å komme inn igjen. Hvor kan han være mon tro?

Nå hører jeg at det begynner å kime i klokkene til ungene oppe også, og siden jeg kom meg opp da jeg skulle, en halvtime før dem så er jeg ganske våken før de kommer ned (i den grad jeg er våken på morran da).

Det er i hvertfall ikke tvil om at en halvtime kan gjøre mye, både på kveldstid og på dagtid.

Og siden jeg nå er oppe og vet at ungene også skal opp får jeg gå opp å vekke dem med mammastemmen. Vet jo av erfaring at eldstemann trenger en halvtime før han greier å kare seg ut av senga, og frøkenen trenger minst den neste halvtimen på badet.

Og om to halve timer er jeg igjen på vei til jobb.

Ha en fin regnværsdag!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv