onsdag 26. november 2008

En prioriteringssak

Trene eller sove?

Hva gir meg mest igjen utover dagen? Jeg valgte å sove i dag, det fristet ikke i det hele tatt å stå opp klokka kvart over fire for å kjøre en treningsøkt. Da klokka ringte neste gang tenkte jeg kjapt igjennom hvilke øvelser jeg kunne kutte ut for å hente inn litt tid og fortsatt føle meg fornøyd med innsatsen. Tredje gang tenkte jeg bare at jeg får trene i ettermiddag og fjerde gang klokka ringte var det bare å stå opp og vite at noe trening ville jeg ikke rekke før jobb i dag.

Så er spørsmålet, har jeg egentlig sovet stort siden kvart over fire? Mest sannsynlig hadde jeg hatt større utbytte av å stå opp da klokka ringte første gang, jeg er nemlig ikke så sikker på at den slumringen en holder på med om morran er spesielt innbringende hva ekstra søvn angår. Da når søvnen er avbrutt, selv om det er ganske godt der og da.

Jeg vet i hvertfall hva jeg skal begynne med da jeg er hjemme fra jobb om mange timer. Da er det å hoppe i treningstøyet (akkurat som jeg bruker stort annet enn arbeidsklær og treningstøy om dagen) og få unnagjort økt to denne uka. For det er ikke snakk om å utsette en dag her, da vil jeg nemlig få samme dilemma igjen på siste økt lørdagsmorgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv