onsdag 12. november 2008

Klokka 05.27

En elendig natt er over. Selv om jeg var i seng klokka 23 og sikkert burde følt meg uthvilt så er jeg alt annet og det eneste jeg nå ser fram til er at klokka skal bli 15.30 og jeg skal bli ferdig på jobb og komme meg hjem og SOVE.

Hvorfor kan jeg ikke bare sovne som jeg vanligvis gjør når jeg legger meg, selv om jeg legger meg et par timer tidligere enn normalt? Og hvorfor greier jeg ikke å slappe av når jeg først sovner? Minst ti ganger har jeg vært våken i natt og sett på klokka, da er ikke gangen jeg slapp inn Mons medberegnet, rett over midnatt da jeg hadde telt sau nummer 10000 eller noe sånt. Etter å ha sluppet inn han var det bare å begynne på nytt igjen å telle. Og jeg må ha sovnet igjen for som sagt, klokka har blitt sjekket og sjekket gang på gang i natt.

Er det noe rart jeg foretrekker kveldsvakter, selv de som starter 9 eller 10 dagen etter kveldsvakt er å foretrekke. Da sover jeg i det minste natta igjennom uten frykten for å forsove meg. Og jeg sovner da jeg legger meg.

Jeg skal ikke juge på meg at jeg føler meg mer opplagt av den grunn da enn nå, ikke mer våken i hvertfall. Jeg er trøtt da og, men nå er jeg sliten i tillegg. Og tenker på hvor jeg kan spare inn tid så jeg ikke trenger å stå opp før fem neste onsdag. Selv med tre minutter i dusjen, kun håndkletørking av hår, litt mascara så trenger jeg litt før jeg orker å bevege meg inn på badet for å gjøre et kjapt morgentoalett. Jeg må faktisk våkne før jeg innbilder meg at dusjen kan gjøre underverker. Noe jeg personlig aldri har opplevd. Føler seg kanskje litt mer opplagt der og da, men det går over, like fort som følelsen kom.

Nå er det snart dags for å dra, så det er vel bare å gjøre seg ferdig her. Klokka går i hvertfall styggfort sånn på morran, og det er både på godt og vondt. For jeg skulle gjerne hatt enda en halvtime og våkne på.

Trøsten akkurat nå; Naboen dro forbi her, på vei til jobb....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv