lørdag 15. november 2008

God tid

Når ingen andre enn jeg skal på badet på morgenen, trenger jeg strengt tatt ikke stå opp over en time før jeg må dra. Det gjorde jeg i dag og jeg har nå et hav av tid. Faktisk over en halv time til jeg skal dra, og tre kvarter før jeg MÅ dra.

Jeg trenger ikke mer enn max 40 minutter i dag, nå er det blitt lyst, det er nesten åtte pluss grader og definitivt ikke glatt, ei heller er det det store trafikken på lørdagsmorgen, så trenger liksom ikke legge inn lusekjørere og nervepirrende forbikjøringer. Jeg kommer aldri til å like å foreta en forbikjøring. Aldri. Vet at jeg allerede mens jeg tok førerkortet sa at jeg ikke trengte å lære det, siden det var en av tingene jeg faktisk ikke kom til å gjøre når jeg en gang fikk lappen. Hadde en alvorlig diskusjon med sjåførlæreren om både det og det å trå på på glattkjøringsbanen. Der var begrunnelsen at jeg ikke skulle kjøre bil på vinteren. Men han hørte, heldigvis kanskje, ikke på mine argumenter, jeg måtte til pers på både forbikjøring og glattkjøringsbanen (selv om han neppe var fornøyd med farten min, for han brukte sin egen gasspedal for å hjelpe til litt med farten). Når sant skal sies er ikke kjøring i mørket det kuleste jeg vet eller.

Tiltross for at jeg ikke trenger å bekymre meg for disse tre elementene i dag er jeg nok i bilen lenge før jeg må også i dag. Synes røyken og kaffen jeg rekker før jobb smaker 1000 ganger bedre enn de siste av de to nevnte her hjemme, de smaker faktisk bare stress.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv